Barion Pixel

Általános Szerződési Feltételek

A 2020. ÁPRILIS 3. NAPJÁTÓL HATÁLYOS ÁLTALÁNOS SZERZŐDÉS FELTÉTELEK (A TOVÁBBIAKBAN: ÁSZF)

  1. ÁLTALÁNOS ADATOK

A https://www.whitehousedecor.hu/ internetes vásárlási felületen (továbbiakban: „ Webshop”) elérhető online ajánlatok szolgáltatója, az eladó (továbbiakban: az Eladó):

Név:

Bukovszki Birtok Kft.

Székhely:

6000 Kecskemét, Méntelek tanya 152/A.

Adószám:

28745329-2-03

Telefon:

+36704202600

E-mail:

decorwhitehouse@gmail.com

Az Eladó által üzemeltetett Webáruházban a Vásárló kizárólag a jelen Általános Szerződés Feltételek (a továbbiakban: ÁSZF) megismerését és rendelkezéseinek magára nézve kötelező érvényűként történő elfogadását követően jogosult megrendelést leadni. A Webshopba látogató Vásárló a jelen, az Eladó által rendelkezésére bocsátott ÁSZF rendelkezéseit elfogadja, továbbá azokat magára nézve kötelező érvényűnek elismeri. Az Eladó a Webshopon keresztül kizárólag az ÁSZF szerint értékesíti termékeit, amelyet a Vásárló a Webshop meglátogatásával, az általa küldött szabályszerű megrendeléssel elfogadottnak és magára nézve kötelező érvényűnek fogad el.

Egyéb, más szerződéses feltételek, különösen a Vásárló szerződéses feltételei csak akkor érvényesek, ha azokat az Eladó kifejezetten elismerte. Ilyen esetben a vásárlás sajnos nem lehetséges addig, amíg a Vásárló a jelen Általános Szerződéses Feltételeket nem fogadta el.

A Webshop részére küldött megrendelés a Vásárló számára kötelező érvényű. Az adott termék megrendelésének időpontja azon időpont, amikor megrendelését a Vásárló a Webshopon keresztül az Eladóhoz eljuttatja. A Vásárló megrendelése kizárólag abban az esetben lép életbe, ha az Eladó a Vásárló online megrendelését e-mail-ben visszaigazolta. Felhívjuk a Vásárlók figyelmét, hogy az Eladó megrendeléskori automatikus válaszlevele kizárólag technikai visszajelzés, az nem minősül a megrendelés visszaigazolásának, az kizárólag a Vásárló tájékoztatását szolgálja arról, hogy az Eladó rendszerébe megérkezett a Vásárló megrendelése.

A Vásárló a megrendelés elküldésével kifejezetten hozzájárul ahhoz, hogy az Eladó a szerződéskötés céljából e-mailt használjon. Az Eladó nem vállal semmilyen felelősséget azon tévedésekért, amelyet a Vásárló a megrendelés során követ el, sem az internet szolgáltatás minőségéből vagy hiányából eredő teljesítetlen megrendelésekért, sem az e-mail szolgáltatónál technikai okok miatt elveszett levelek miatti teljesítetlen megrendelésekért.

Az Eladó jogosult az ÁSZF-et bármikor, a Whitehousedekor.hu honlapon történő közzététel mellett, egyoldalúan módosítani. A módosított rendelkezések a hatályba lépést követően a honlap első használata alkalmával válnak hatályossá a Vásárlóval szemben, azokat a módosítást követően leadott megrendelésekre kell alkalmazni.

A jelen ÁSZF vonatkozik az Eladó és a Vásárló között a Webshop útján megkötött minden szerződésre. Eltérő rendelkezés hiányában a jelen ÁSZF az Eladó minden ajánlatára, szállítására és szolgáltatására érvényes. Az online vásárlás keretében csak olyan megrendelés kerül befogadásra, amely a jelen ÁSZF-ben írt módon, elektronikus úton érkezik.

A megrendelés és szerződéskötés a Webshopban kizárólag cselekvőképes (nagykorú személy, akinek a cselekvőképessége nincs korlátozva vagy kizárva) magyarországi lakóhellyel rendelkező Vásárló számára lehetséges.

  1. SZERZŐDÉS TÁRGYA, ÁRAK

A Webshopban létrejött szerződés tárgya mindenkor az Eladó által a Webshopban kínált termék.

II.1 ÁRAK

A Webshopban feltüntetett árak alanyi ÁFA-mentesek. Kisadózó vállalkozás. A feltüntetett árak a szállítási költséget nem tartalmazzák.

Az Eladó a Webshopban megrendelhető termék ár megváltoztatásának jogát fenntartja azzal, hogy a módosítás a Weboldalon való megjelenéssel egyidejűleg lép hatályba. A módosítás a már megrendelt és az Eladó által visszaigazolt termék vételárát kedvezőtlenül nem befolyásolja. A legnagyobb gondosság mellett is előfordulhat azonban, hogy a Webshopban technikai hiba miatt a tényleges piaci ártól jelentősen eltérő, avagy téves ár jelenik meg. Ilyen esetben a rendelés visszaigazolása előtt az Eladó egyeztetés céljából telefonon (vagy e-mail-ben) megkeresi a Vásárlót, tekintettel arra, hogy technikai hiba miatt a tényleges piaci ártól jelentősen eltérő, avagy téves árú termékek vonatkozásában az Eladó a megrendeléseket nem fogadja be. Az Eladó a téves árra való hivatkozással esetlegesen támasztott Vásárlói kártérítési igényekért felelősséget nem vállal.

Az Eladó a vételár megfizetéséig a termék vonatkozásában tulajdonjogát fenntartja. A termék a vételár megfizetéséig az Eladó tulajdonát képezi.

A Webshop útján kötött adásvételi szerződés a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II. 26.) sz. Korm. rendelet alapján távollévők közötti jogügyletnek minősül.

Kötelező jellegű szerződéses kapcsolat a szerződő felek között megkötött érvényes és hatályos adásvételi szerződés alapján jön létre, amelyhez az alábbiak együttes megléte szükséges:

  • a Vásárló írásos megrendelése, amelynek tartalmaznia kell az áru Webshopban megjelölt pontos adatait, a megrendelt mennyiséget; és
  • az Eladó által a Vásárló online megrendelésének e-mail-ben történő visszaigazolása a Vásárló részére;
  • az Eladó a fenti feltételek együttes teljesülése esetén további külön szállítási szerződést állíthat ki, amit ebben az esetben e-mail-ben szintén megküld a Vásárló részére.

III. A VÁSÁRLÁSSAL KAPCSOLATOS TUDNIVALÓK

Az online bankkártyás és egyéb fizetési módok a Barion rendszerén keresztül valósulnak meg. A bankkártya, illetve egyéb fizetéssel kapcsolatos adatok a kereskedőhöz nem jutnak el. A szolgáltatást nyújtó Barion Payment Zrt. a Magyar Nemzeti Bank felügyelete alatt álló intézmény, engedélyének száma: H-EN-I-1064/2013.

Az Eladó a Vásárlót az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. törvény rendelkezéseinek megfelelően a rendelés technikai menetéről az alábbiak szerint tájékoztatja:

A könnyű áttekinthetőség érdekében a Webshopban a termékeket kategóriákba soroltuk. A kiválasztott kategória nevére kattintva, megnyílik az abban található alkategória, és amennyiben létezik, a további alkategóriák is. Ezeken belül helyezkednek el a termékek, illetve a termékcsaládok. A Webshopban a Vásárló kosaras rendszerben tud közvetlenül vásárolni, azaz a kiválasztott termék a „Kosárba” gombra kattintva a bevásárló kosárba helyezhető.

III.1 A VÁSÁRLÁS MENETE:

  • Termék kiválasztása
  • Kosárba tétel
  • A darabszámot a kosárba tétel előtt és után is lehet módosítani
  • Amennyiben rossz terméket helyezett kosárba azt a törlés gomb (kuka ikon) megnyomásával eltávolíthatja
  • Ezen folyamatot addig ismételheti, amíg az összes szükséges termék a kosárba kerül

Fenti lépéseket követően, ha minden a Vásárló által megvásárolni kívánt termék a kosárba került, a „Megrendelem” vagy a „Fizetés” gombra kattintva a rendelés összesítő oldalra kerül és az alábbi folyamatok vezérelhetők:

Az első szekcióban a „KOSÁRÖSSZESÍTŐ”-ben láthatja az összes terméket, mennyiséggel, egységárral és összesített árral. Itt lehetőség van a termék darabszámát változtatni, illetve törölni egy terméket a kosárból. Amennyiben szeretne további terméket/termékeket a kosárba helyezni, azt a „VÁSÁRLÁS FOLYTATÁSA” gombra kattintással tudja megtenni. Ebben az esetben a kezdőoldalra navigáljuk, a kosárban lévő termékek nem vesznek el

A „FIZETÉSI ÉS SZÁLLÍTÁSI MÓD KIVÁLASZTÁSA” szekcióban van lehetőség először az átvétel módját kiválasztani, majd a fizetési módot. Bizonyos szállítási módokhoz csak bizonyos fizetési módok lehetségesek, így előfordulhat, hogy egy adott fizetési mód nem érhető el valamely átvételi módnál.

A „RENDELÉSI ADATOK MEGADÁSA” szekcióban amennyiben még nem jelentkezett be, itt megteheti. Használhatja a hagyományos regisztrációval történt bejelentkezést, vagy valamely közösségi oldal fiókjának használatával is bejelentkezhet. Közösségi fiók használata esetén a weboldal engedélyt fog kérni az e-mail cím használatára az első alkalomkor, amelyet engedélyezni kell. A közösségi felhasználói fiókja semmilyen egyéb adatához nem férünk hozzá, nevében nem tudunk közzétenni semmit. Ha regisztrálni szeretne azt a „BEJELENTKEZÉS” gombra kattintásra előugró ablakon a „REGISZTRÁCIÓ”-ra való klikkeléssel teheti meg. Ha regisztráció nélkül szeretné a rendelését leadni, a „SZEMÉLYES ADATOK”, a „SZÁMLÁZÁSI ADATOK” valamint, ha kiszállításos átvételt választott akkor a „SZÁLLÍTÁSI ADATOK” kötelező (csillaggal jelölt) mezőinek kitöltésével teheti meg.

A „MEGJEGYZÉS A MEGRENDELÉSHEZ” szekcióban lehetősége van megjegyzést, észrevételt, egyéb kérések írni a rendeléshez. Felhívjuk a figyelmét, hogy ebben az esetben a feldolgozás nem automatikusan, hanem manuálisan történik és így az átvételi, illetve a szállítási idő hosszabb lehet.

Ha minden szükséges adatot megadott, a „VÁSÁRLÁSI FELTÉTELEK” (ÁSZF) elolvasását és elfogadását a vonatkozó jelölőnégyzetbe való klikkeléssel igazolja. Az „Elolvastam és elfogadom a vásárlási feltételeket (ÁSZF)” szövegre kattintva, egy felugró ablakban jelenik meg a hatályos ÁSZF.

Amennyiben a megrendelés adatai helyesek a vonatkozó jelölőnégyzet kipipálásával jelezze, hogy tudomásul vette, hogy a megrendelésre vonatkozó nyilatkozata fizetési kötelezettséget von maga után.

A megrendelés befejezéséhez a „RENDELÉS ELKÜLDÉSE” gombra kattintson.

Ezt követően egy ablakban összesítve látja a rendelése összes adatát. Ha módosítani kíván bármin, azt a „VISSZA” gombbal, tudja megtenni, ahol ismét minden adat szerkeszthetővé válik.

Amennyiben minden adatot rendben talált és az Eladó fizetési kötelezettségre való figyelmeztetése vonatkozásában nyilatkozatát a fentiek szerint megtette, a „MEGRENDELÉS ELKÜLDÉSE” gombra kattintva véglegesítheti a megrendelést.

A megrendelésről automatikus visszaigazoló e-mail-t küldünk, amely tartalmazza a rendelés adatait. Ez az automatikus e-mail nem minősül a rendelés elfogadásának és visszaigazolásának, csak a tájékoztatást szolgálja, valamint jelzi, hogy a rendszerünk technikailag fogadta a Vásárló megrendelését.

Amennyiben az automatikus visszaigazoló e-mailben hibás adatot lát, vagy módosítani szeretne, kérjük, hogy ne adjon le új rendelést, hanem az ügyfélszolgálatunkon jelezze telefonon vagy e-mailen, hogy milyen módosítást kér.

Az Eladó által üzemeltett https://www.whitehousedecor.hu/ weboldal és Webshop a magyar jog szerint működik, így a Webshopban kötött minden ügylet vonatkozásában a magyar jogszabályok, Magyarország joga az irányadó. A szerződés megkötése kizárólag magyar nyelven történik. Mindennemű tájékoztatás, ügyintézés és szerződéskötés, valamint a szavatossági és jótállási igényekkel kapcsolatos eljárások nyelve magyar.

A Webshop használatával kötött szerződés nem minősül írásban kötött szerződésnek. Az Eladó a szerződéseket nem iktatja, így az utólag nem hozzáférhető, utólag a szerződések nem megtekinthetőek.

Az Eladó semmilyen magatartási kódex rendelkezéseinek nem veti alá magát.

  1. FIZETÉSSEL KAPCSOLATOS TUDNIVALÓK

IV.1 FIZETÉS

A megrendelt termékek vételárának kiegyenlítése átutalással vagy készpénzes utánvétellel lehetséges.

IV.2 ÁTUTALÁSOS FIZETÉS

Futárcéges átvétel és személyes átvétel estében is lehetséges, amikor a díjbekérőt elektronikus úton előre megküldjük és az Eladó számláján történő jóváírás után vehető át termék vagy indítjuk a futárral a csomagot. Kérjük, hogy ne utaljon a számlánkra addig, amíg a díjbekérőt nem küldtük el e-mailben. Az átutalás megjegyzés vagy közlemény rovatban az azonosíthatóság érdekében a díjbekérő Bizonylat számát kötelezően fel kell tüntetni.

A termék átvételekor személyazonosságát mind a Vásárló, mind pedig az esetlegesen a Vásárló képviseletében eljáró meghatalmazott köteles igazolni. Abban az esetben, ha az árut nem az áru vonatkozásában kiállított számlán szereplő Vásárló veszi át, az Eladó a Vásárló képviseletében eljáró harmadik személy részére kizárólag a Vásárló által adott írásbeli meghatalmazás ellenében adja ki, mely meghatalmazást a Vásárló köteles az Eladó részére e-mailben előre megküldeni vagy a meghatalmazott az Eladó részére köteles papír alapon az áru átvételét megelőzően átadni. A meghatalmazásnak tartalmaznia kell a Vásárló, mint meghatalmazó családi és utónevét, a meghatalmazott családi és utónevét és a felek egy-egy arcképes okmányának számát. Ez az eljárás mind a Vásárló, mind az Eladó érdekeit szolgálja, hogy egy előre kifizetett termék a jogos tulajdonosához kerüljön.

IV.4 UTÁNVÉTELES FIZETÉS

Kizárólag futárcéges kiszállítás esetén, készpénzben lehetséges.

  1. TERMÉK ÁTVÉTELE, SZÁLLÍTÁSA

A Fizetés lehetséges: bankkártyával, utánvéttel, készpénzzel vagy előre utalással.

A terméket az Eladó szerződéses partnere szállítja ki (PMP express), de szükség esetén az Eladó harmadik fél segítségét alvállalkozóként/közreműködőként igénybe veheti, vagy a szállítást az Eladó végzi.

Az Eladó a termék raktárba való megérkezést e-mailben jelezi a Vásárlónak és a termék csomagolását követően átadja a futárnak, melyről a Vásárló részére külön e-mail értesítést küld.

DÍJ

A kiszállítás díja: 1.490 Ft (bruttó).

UTÁNVÉT DÍJA : 450 Ft (bruttó)

Amennyiben a termék értéke meghaladja a 50.000 Ft-ot, az Eladó utánvétes csomagot nem küld. 50.000 Ft értékhatár felett a termék vételára kizárólag előre utalásos fizetéssel teljesíthető.

Speciális termékeknél előfordulhat, hogy a súlyhatárt nem haladja meg a csomag, de a maximális körméretet igen. Ebben az esetben az Eladó telefonon illetve e-mail útján felveszi a kapcsolatot a Vásárlóval egyeztetés céljából. Abban az esetben, ha az Eladó megítélése szerint a kiszállítandó speciális termék megóvása érdekében a termék több csomagban történő szállítása az indokolt, az Eladó jogosult a plusz csomagok vonatkozásában a kiszállítási díjon felüli szállítási díjat felszámolni. A plusz csomagok többlet szállítási díja vonatkozásában az Eladó a Vásárlóval telefonon illetve e-mail útján mindenkor előzetesen egyeztet.

Amennyiben a határidő bármilyen oknál fogva nem tartható az Eladó telefonon vagy e-mailen erről tájékoztatást küld az Vásárlónak, ebben az esetben a Vásárló az Eladóval szemben kárigénnyel nem élhet.

Amennyiben a szállító a terméket bármely okból pl. rossz, vagy pontatlan megadott cím, Vásárló, átvevő nem jelenik meg az átadáskor, a kiszállítási díjat nem fizetik meg; avagy egyéb esetben, amennyiben a terméket bármilyen akár kisebb hibára való utalással Vásárló nem veszi, vagy nem tudja átvenni, stb.) úgy a terméket a szállító értesítés hagyása mellett visszaszállíthatja az Eladónak. Ezt követően az Eladó és a Vásárló egy új szállítási időpontot egyeztetnek. A Vásárló hibájából, Vásárló érdekkörében felmerült okból meghiúsult kézbesítés miatti első két kiszállítási kísérlet díjmentes, de ezt követő újbóli kiszállítás költségei minden esetben a Vásárlót terhelik. Kézbesíthetetlenség esetén a címzett Vásárlóval szemben az Eladó jogosult jogi eljárást kezdeményezni a szállítási, csomagolási és egyébadminisztrációs költség megtérítése címén.

Fentiekre tekintettel elengedhetetlen, hogy a Vásárló az Eladó részére olyan címet adjon meg, ahol az egyeztetett időben át tudja venni a terméket. Telefonos elérhetőségéhez olyan telefonszám szükséges, amelyen a Vásárló napközben is elérhető. Az Eladó ügyfélszolgálata e-mailben minden esetben tájékoztatja a Vásárlót a szállítás várható időpontjáról.

A 50.000 Ft-ot meghaladó rendelés esetén a termék kiszállítását megelőzően az Eladó a Vásárlót adategyeztetés céljából telefonon keresheti.

A termék kézbesítéskor a Vásárló köteles a csomagot és tartalmát megvizsgálni. Abban az esetben, ha a Vásárló a terméken sérülést észlel köteles azt a szállítónak jelezni és a szállítóval a sérülés tényéről jegyzőkönyvet felvetetni. Fentiek elmulasztása esetén az Eladó a termék sérülése vonatkozásában utólagos reklamációt nem fogad el.

Várható szállítási (kézbesítési) idő:

Sztenderd megrendelés esetén a megrendelt termékek elkészülésétől számított 2-3 munkanap.

  1. TELJESÍTÉS HELYE, SZÁLLÍTÁSI FELTÉTELEK

Rendelés teljesítése Magyarország területére érvényes. Magyarország területén kívülre csak külön egyeztetés esetén tudunk rendelést elfogadni. A szállítási címet (a teljesítés helyét), a Vásárló által leadott megrendelés alapján határozzuk meg. Amennyiben a szállítás a Vásárló szállítóeszközével történik, abban az esetben a teljesítés helye az Eladó üzlete. A termék sérülésének kockázatát az átvétel pillanatától a Vásárló viseli.

VII ELÁLLÁSI JOGGAL KAPCSOLATOS TUDNIVALÓK

VII.1 ELÁLLÁSI JOG.

A fogyasztónak minősülő Vásárlónak a megrendelt termék kézhez vételétől számított 14 naptári napon belül joga van feltétel és indoklás nélkül elállni vásárlási szándékától, kivéve egyedi méretű és/vagy gyártású termék esetén.

A fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II. 26.) sz. Korm. rendelet 20. § értelmében:

„20. § (1) Az üzlethelyiségen kívül kötött és a távollévők között kötött szerződés esetén a fogyasztót a (2) bekezdésben meghatározott határidőn belül indokolás nélküli elállási jog illeti meg. Olyan üzlethelyiségen kívül kötött és távollévők között kötött szerződés esetén, amely szolgáltatás nyújtására irányul, ha a 13. § vagy a 19. § szerinti nyilatkozat megtételét követően a teljesítés megkezdődik, a fogyasztót a (2) bekezdésben meghatározott határidőn belül indokolás nélküli felmondási jog illeti meg.

(2) A fogyasztó az (1) bekezdés szerinti elállási vagy felmondási jogát

  1. termék adásvételére irányuló szerződés esetén a terméknek,
  2. több termék adásvételekor, ha az egyes termékek szolgáltatása eltérő időpontban történik, az utoljára szolgáltatott terméknek,
  3. több tételből vagy darabból álló termék esetén az utoljára szolgáltatott tételnek vagy darabnak, ha a terméket meghatározott időszakon belül rendszeresen kell szolgáltatni, az első szolgáltatásnak, a fogyasztó vagy az általa megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik személy általi átvételének napjától;
  4. szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés esetében a szerződés megkötésének napjától számított tizennégy napon belül gyakorolhatja.

(3) A (2) bekezdés a) pontjában foglaltak nem érintik a fogyasztó azon jogát, hogy az e §-ban meghatározott elállási jogát a szerződés megkötésének napja és a termék átvételének napja közötti időszakban is gyakorolja.

(4) Ha a szerződés megkötésére a fogyasztó tett ajánlatot, a fogyasztót aszerződés megkötése előtt megilleti az ajánlat visszavonásának joga, ami a szerződés megkötésére kiterjedő ajánlati kötöttséget megszünteti.”

A 2013. évi V. tv. a Polgári Törvénykönyvről (Ptk.) 8:1. § 3. pont értelmében: fogyasztó: a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körén kívül eljáró természetes személy.

A Vásárló elállási/felmondási jogát gyakorolhatja a fenti, a 45/2014. (II.26.) Korm. rendelet 2. melléklet szerinti nyilatkozatminta kitöltésével A nyilatkozatminta a jelen ÁSZF-hez 1. számú mellékleteként csatolásra került) és az Eladó részére történő visszajuttatásával vagy az elállásra/felmondásra vonatkozó egyértelmű nyilatkozatával.

A Vásárló az elállási szándékát legkésőbb a fenti határidő lejáratának napján jelezheti az Eladó részére. Az elállási határidő a termék átvételekor kezdődik. A fogyasztónak minősülő Vásárló az elállási jogát a szerződés megkötésének napja és a termék átvétele közötti időszakban is gyakorolhatja.

Javasoljuk, hogy az elállásra vonatkozó nyilatkozatot e-mailen küldjék meg az decorwhitehouse@gmail.com címre, „Elállás” tárggyal, a gyorsabb ügyintés érdekében a fenti, a 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet 2. melléklet szerinti Elállási/Felmondási nyilatkozatminta felhasználásával. A Vásárló az elállási nyilatkozatának a megküldésétől számított indokolatlan késedelem nélkül, de legfeljebb 14 naptári napon belül köteles az árut a saját költségén visszaküldeni az Eladó részére. Elállás esetén az Eladó köteles a termékért kifizetett vételárat, beleértve a szállítási és csomagolási költséget is, visszatéríteni a Vásárlónak legkésőbb az elállást és a termék visszaszolgáltatását követő tizennégy naptári napon belül.

Az elállási jog gyakorlása esetén a termék visszajuttatásáról a Vásárlónak saját költségén kell gondoskodnia, elállás esetén a Vásárlót a termék visszaküldésének költsége terheli. Az Eladó a termék visszaküldés költségeinek viselését nem vállalja.

Ha a Vásárló nem a legkevésbé költséges, szokásos fuvarozási módtól eltérő fuvarozást választja, elállás esetén az ebből adódó többletköltséget az Eladó nem köteles megtéríteni. A Vásárló az elállással érintett terméket utánvétellel nem küldheti vissza az Eladó részére, utánvételes átvételt az Eladó nem teljesít, amelyet a Vevő kifejezetten elfogad.

Ha szolgáltatás nyújtásra irányuló szerződés esetén a teljesítés megkezdését követően gyakorolja a Vásárló a felmondási jogát, úgy az elszámolás során köteles megtéríteni az Eladó ésszerű költségeit.

A terméket kérjük, hogy megfelelően csomagolva, amennyiben az lehetséges az eredeti számlával, vagy annak másolatával küldjék vissza számunkra, így segítve munkánkat.

Az Eladó felhívja a Vásárló figyelmét, hogy a jelen pontban írt, Vásárlót megillető elállási jogot a Vásárló mindenkor a jóhiszeműség és tisztesség (Ptk. 1:3. §), a joggal való visszaélés tilalmának (Ptk. 1:5. § (1) bek., valamint a rendeltetésszerű joggyakorlás alapelvének megfelelően köteles gyakorolni.

Az Eladó felhívja a Vásárló figyelmét, hogy amennyiben a terméket nem rendeltetésszerűen, vagy a termék jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához szükséges használatot meghaladóan használta, akkor az Eladó kártérítést követelhet a termék esetleges meghibásodása, károsodása és értékcsökkenése miatt. Az Eladó kizárólag sérülésmentes termék visszaszolgáltatása esetén köteles a teljes vételárat a Vásárló részére megtéríteni.

Vásárló a Vásárló által visszaküldött termék jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához szükséges használatot meghaladó használatból, sérüléséből, a termék nem rendeltetésszerű használatából eredő értékcsökkenésért felel, és az Eladó a termék értékcsökkenését jogosult a termék Vásárló részére visszatérítendő árából levonni, az értékcsökkenéssel arányos összeget az elállási joggal érintett termék vételárának visszatérítése során érvényesíteni, ezen összeget a visszatérítendő vételárból beszámítással levonni. Fentiekre tekintettel az Eladó a Vásárló által visszaküldött terméket bevizsgáltatja, vizsgálva a termék általános állapotát, különös tekintettel a használatának időtartamára, a termék visszaküldéséig teljesített üzemidejére. Az értékcsökkenés nagysága az elállással érintett termék jellege, vételára és a fentiek szerinti használatból eredő elhasználódás mértéke alapján kerül megállapításra.

Tájékoztatjuk Vásárlóinkat, hogy a 45/2014. (II. 26.) sz. Korm. rendelet 29. § (1) bekezdés c) pontja értelmében a fogyasztónak minősülű Vásárlót nem illeti meg az elállási jog olyan nem előre gyártott termék esetében, amelyet a fogyasztó utasítása alapján vagy kifejezett kérésére állítottak elő, vagy olyan termék esetében, amelyet egyértelműen a fogyasztó személyére szabtak.

VIII. SZAVATOSSÁG

VIII.1 KELLÉKSZAVATOSSÁG

Vásárló az Eladó hibás teljesítése esetén az Eladóval szemben kellékszavatossági igényt érvényesíthet. Fogyasztói szerződés esetén a Vásárló az átvétel időpontjától számított 2 éves elévülési határidő alatt érvényesítheti szavatossági igényeit, azokért a termékhibákért, amelyek a termék átadása időpontjában már léteztek. Két éves elévülési határidőn túl kellékszavatossági jogait a Vásárló érvényesíteni már nem tudja.

Nem fogyasztóval kötött szerződés esetén a jogosult az átvétel időpontjától számított 1 éves elévülési határidő alatt érvényesítheti szavatossági igényeit.

Vásárló választása szerint kérhet kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha az ezek közül a Vásárló által választott igény teljesítése lehetetlen vagy az Eladó számára más igénye teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel járna.

Ha a kijavítást vagy a kicserélést Vásárló nem kérte, illetve nem kérhette, úgy igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását vagy a hibát az Eladó költségére a Vásárló is kijavíthatja, illetve mással kijavíttathatja vagy végső esetben a szerződéstől is elállhat. Jelentéktelen hiba miatt elállásnak nincs helye.

A Vásárló a választott kellékszavatossági jogáról egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét azonban köteles viselni, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra az Eladó adott okot. A Vásárló köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de nem később, mint a hiba felfedezésétől számított kettő hónapon belül közölni az Eladóval. A Vásárló közvetlenül az Eladóval szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét.

A szerződés teljesítésétől számított hat hónapon belül a kellékszavatossági igénye érvényesítésének a hiba közlésén túl nincs egyéb feltétele, ha a Vásárló igazolja, hogy a terméket az Eladótól vásárolta (számla vagy a számla másolatának bemutatásával). Ilyen esetben az Eladó csak akkor mentesül a szavatosság alól, ha ezt a vélelmet megdönti, vagyis bizonyítja, hogy a termék hibája a Vásárló részére történő átadást követően keletkezett. Amennyiben az Eladó bizonyítani tudja, hogy a hiba oka a Vásárlónak felróható okból keletkezett, nem köteles a Vásárló által támasztott szavatossági igénynek helyt adni. A teljesítéstől számított hat hónap eltelte után azonban már a Vásárló köteles bizonyítani, hogy a Vásárló által felismert hiba már a teljesítés időpontjában is megvolt. Ha a Vásárló a szavatossági igényét a terméktől- a megjelölt hiba szempontjából- elkülöníthető része tekintetében érvényesíti, a szavatossági igény a termék egyéb részeire nem minősül érvényesítettnek.

VIII.2 TERMÉKSZAVATOSSÁG

A termék hibája esetén a fogyasztónak minősülő Vásárló választása szerint a VIII.1. pontban meghatározott jogot vagy termékszavatossági igényt érvényesíthet. Vásárlót azonban nem illeti meg az a jog, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és termékszavatossági igényt egyszerre, egymással párhuzamosan érvényesítsen. Termékszavatossági igény eredményes érvényesítése esetén azonban a kicserélt termékre, illetve kijavított részre vonatkozó kellékszavatossági igényét Vásárló a gyártóval szemben érvényesítheti.

Termékszavatossági igényként a Vásárló kizárólag a hibás termék kijavítását vagy kicserélését kérheti. A termék hibáját termékszavatossági igény érvényesítése esetén Vásárlónak kell bizonyítania. Egy termék akkor minősül hibásnak, ha az nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek vagy, ha nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal. Termékszavatossági igényét a Vásárló a termék gyártó általi forgalomba hozatalától számított két éven belül érvényesítheti. E határidő elteltével e jogosultságát elveszti. A Vásárló a hiba felfedezése után késedelem nélkül köteles a hibát a gyártóval közölni. A hiba felfedezésétől számított két hónapon belül közölt hibát késedelem nélkül közöltnek kell tekinteni. A közlés késedelméből eredő kárért a fogyasztó felelős. Vásárló termékszavatossági igényét a termék gyártójával vagy forgalmazójával szemben gyakorolhatja.

A gyártó, forgalmazó kizárólag akkor mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól, ha bizonyítani tudja, hogy:

  1. a terméket nem üzleti tevékenysége körébe gyártotta, illetve hozta forgalomba, vagy
  2. a hiba a tudomány és a technika állása szerint a forgalomba hozatal időpontjában nem volt felismerhető, vagy
  3. a termék hibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazásából ered.

A gyártónak, forgalmazónak a mentesüléshez elegendő egy okot bizonyítania.

VIII.3 JÓTÁLLÁS:

A Webshopban kapható termékekre a vonatkozó jogszabály szerinti jótállási feltételek érvényesek. Hibás teljesítés esetén az Eladó jótállásra köteles az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet rendelkezésének megfelelően. A kötelező jótállás 1 év, melynek kezdő időpontja a termék Vásárlónak történő átadásának a napja.

A rendelet (tárgyi) hatálya csakis az új, Magyarország területén kötött fogyasztói szerződés keretében értékesített és a rendelet mellékletében felsorolt termékekre vonatkozik. A jótállási jogokat kizárólag a fogyasztónak minősülő vásárló („Fogyasztó”) érvényesíthet.

Az Eladó bizonyos termékek vonatkozásában a kötelező jótállási időn túl (1 év), további (önként vállalt) 1 vagy 2 évi jótállási időt vállalhat, illetve előfordul, hogy olyan termék vonatkozásában is biztosítja a jótállást, amely a Korm.rendelet értelmében nem tartozik kötelező jótállás alá. A jótállási ideje minden esetben a termék tájékoztatójában, a Webshopban feltüntetésre kerül.

Nem tartozik jótállás alá a hiba, ha annak oka a termék Vásárló részére való átadását követően lépett fel, így például, ha a hibát

  1. szakszerűtlen üzembe helyezés (kivéve, ha az üzembe helyezést az Eladó, vagy annak megbízottja végezte el, illetve, ha a szakszerűtlen üzembe helyezés a használati-kezelési útmutató hibájára vezethető vissza)
  2. gyártási szám vagy egyedi azonosító címkék sérülése, olvashatatlanná válása,
  3. rendeltetésellenes használat, a használati-kezelési útmutatóban foglaltak figyelmen kívül hagyása,
  4. helytelen tárolás, helytelen kezelés, rongálás,
  5. elemi kár, természeti csapás okozta.

Jótállás keretébe tartozó hiba esetén a Vásárló:

  1. elsősorban választása szerint kijavítást vagy kicserélést követelhet, kivéve, ha a választott jótállási igény teljesítése lehetetlen, vagy ha az az Eladónak a másik jótállási igény teljesítésével összehasonlítva aránytalan többletköltséget eredményezne, figyelembe véve a termék hibátlan állapotban képviselt értékét, a szerződésszegés súlyát és a jótállási igény teljesítésével a Vásárlónak okozott érdeksérelmet.
  2. ha az Eladó a kijavítást vagy a kicserélést nem vállalta, e kötelezettségének megfelelő határidőn belül, a Vásárló érdekeit kímélve nem tud eleget tenni, vagy ha a Vásárlónak a kijavításhoz vagy a kicseréléshez fűződő érdeke megszűnt, a Vásárló választása szerint a vételár arányos leszállítását igényelheti, a hibát az Eladó költségére maga kijavíthatja vagy mással kijavíttathatja, vagy elállhat a szerződéstől.

Jelentéktelen hiba miatt elállásnak nincs helye.

Ha a Vásárló a termék meghibásodása miatt a vásárlástól (üzembe helyezéstől) számított három munkanapon belül érvényesít csereigényt, az Eladó nem hivatkozhat aránytalan többletköltségre, hanem köteles a terméket kicserélni, feltéve, hogy a meghibásodás a rendeltetésszerű használatot akadályozza. A kijavítást vagy kicserélést a termék tulajdonságaira és a Vásárló által elvárható rendeltetésére figyelemmel megfelelő határidőn belül, a Vásárló érdekeit kímélve kell elvégezni. Az Eladónak törekednie kell arra, hogy a kijavítást vagy kicserélést legfeljebb tizenöt napon belül elvégezze.

A kijavítás során a termékbe csak új alkatrész kerülhet beépítésre. Nem számít bele a jótállási időbe a kijavítási időnek az a része, amely alatt a Vásárló a terméket nem tudja rendeltetésszerűen használni. A jótállási idő a terméknek vagy a termék részének kicserélése (kijavítása) esetén a kicserélt (kijavított) termékre (termékrészre), valamint a kijavítás következményeként jelentkező hiba tekintetében újból kezdődik. A jótállási kötelezettség teljesítésével kapcsolatos költségek az Eladót terhelik.

A Vásárlót azonban nem illeti meg az a jog, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és jótállási igényt, illetve termékszavatossági és jótállási igényt egyszerre, egymással párhuzamosan érvényesítsen. Ezen korlátozásoktól függetlenül Fogyasztót a jótállásból fakadó jogok az VIII. 1. és az VIII.2. pontban meghatározott jogosultságoktól függetlenül megilletik.

  1. SZAVATOSSÁGI IGÉNYEK ÉRVÉNYESÍTÉSE, PANASZKEZELÉS

IX.1 KIFOGÁSOK

A Vásárló köteles a termék minőségét közvetlenül az átvétel után ellenőrizni. Amennyiben a Vásárló a termék átvételekor hibát, sérülést tapasztal, avagy bármilyen kifogással kíván élni, akkor köteles azt feltüntetni a szállítólevélen és köteles azonnal kapcsolatba lépni az Eladóval, ahol haladéktalanul gondoskodnak a termékek rendeltetésszerű használhatóságának biztosításáról.

Mennyiségi vagy a rendeltetésszerű használatot akadályozó hibák reklamációját a Vásárló az áru átvételétől számított 3 munkanapon belül köteles bejelenteni, amely időközön belül a termék megvizsgálását követően az Eladó a terméket kicseréli. A rejtett hibát a felfedezése után 3 napon belül, de legkésőbb az áru átvételétől számított 2 hónapon belül kell jelezni.

A reklamációt írásban kell benyújtani, a garanciális idő szempontjából az átvétel dátuma a mérvadó. A minőségi reklamáció megítélése szempontjából a meghibásodást mintával vagy hivatalos szakértői véleménnyel kell igazolni. Amennyiben a szerződő felek nem egyeznek meg másképpen, a reklamáció nincs befolyással a teljes számlázott összegre vonatkozó fizetési kötelezettségre.

A kifogások, reklamációk Vásárló termékkel vagy az Eladó tevékenységével kapcsolatos fogyasztói kifogásait az Eladó fenti elérhetőségeken keresztül terjesztheti elő.

Az Eladó a szóbeli panaszt, amennyiben arra lehetősége van, azonnal orvosolja. Ha a szóbeli panasz azonnali orvoslására nincs lehetőség, a panasz jellegéből adódóan, vagy ha a Vásárló a panasz kezelésével nem ért egyet, akkor az Eladó a panaszról köteles jegyzőkönyvet felvenni, melyet öt évig, az Eladó vevői panaszra tett érdemi válaszával együtt köteles megőrizni.

Az Eladó a jegyzőkönyv egy példányát személyesen közölt (üzlethelyiségben) szóbeli panasz esetén helyben köteles a Vásárlónak átadni, vagy ha ez nem lehetséges, akkor az alább részletezett írásbeli panaszra vonatkozó szabályok szerint köteles eljárni. Az Eladó a telefonon vagy egyéb elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panasz esetén a Vásárlónak legkésőbb az érdemi válasszal egyidejűleg megküldi a jegyzőkönyv má solati példányát. Minden egyéb esetben az Eladó az írásbeli panaszra vonatkozó szabályok szerint jár el. A telefonon, vagy más hírközlési eszköz segítségével rögzített panaszt az Eladó egyedi azonosítóval látja el, mely a későbbiekben egyszerűsíti a panasz visszakeresését.

Az Eladó hozzá írásban érkezett panaszt 30 napon belül érdemben megválaszolja. Az intézkedés jelen szerződés értelmében a postára adást jelenti. A panasz elutasítása esetén az Eladó az elutasítás indokáról tájékoztatja a Vásárlót.

Amennyiben az Eladó és a Vásárló között esetlegesen fennálló fogyasztói jogvita tárgyalások során nem rendeződik, az alábbi jogérvényesítési lehetőségek állnak nyitva a vásárlószámára:

IX.2 PANASZTÉTEL A FOGYASZTÓVÉDELMI HATÓSÁGNÁL

Amennyiben a Vásárló fogyasztói jogainak megsértését észleli, jogosult panasszal fordulni a lakóhelye szerint illetékes fogyasztóvédelmi hatósághoz. A panasz elbírálását követően a hatóság dönt a fogyasztóvédelmi eljárás lefolytatásáról.

A fogyasztók 2017-től panaszaikkal elsősorban a területileg illetékes járási hivatalokhoz fordulhatnak. A járási hivatalok elérhetőségei megtalálhatók a járásinfo.gov.hu honlapon.

IX.3 BÉKÉLTETŐ TESTÜLET ELJÁRÁSÁNAK KEZDEMÉNYEZÉSE:

Amennyiben az Eladó és Vásárló között esetlegesen fennálló fogyasztói jogvita az Eladóval való tárgyalások során nem rendeződik, a fogyasztónak minősülő Vásárló, a lakóhelye vagy tartózkodási helye szerint illetékes békéltető testülethez fordulhat és kezdeményezheti a Testület eljárását, illetve fordulhat az Eladó székhelye szerint illetékes Békéltető Testülethez is.

Békéltető Testületre vonatkozó szabályok alkalmazásában fogyasztónak minősül a külön törvény szerinti civil szervezet, egyház, társasház, lakásszövetkezet, mikro-, kis- és középvállalkozás is, aki árut vesz, rendel, kap, használ, igénybe vesz, vagy az áruval kapcsolatos kereskedelmi kommunikáció, ajánlat címzettje.

Az Eladót együttműködési kötelezettség terheli a Békéltető Testület előtti eljárásban. Ez egyrészt a békéltető testület felhívására történő válaszirat megküldési kötelezettség, másrészt a békéltető testületi meghallgatáson egyezség létrehozatalára feljogosított személy részvételének biztosítása. Amennyiben az Eladó székhelye vagy telephelye nem a területileg illetékes békéltető testületet működtető kamara szerinti megyében van bejegyezve, az Eladó együttműködési kötelezettsége a fogyasztó igényének megfelelő írásbeli egyezségkötés lehetőségének felajánlására terjed ki.

Az Eladó székhelye szerint illetékes testület a Bács-Kiskun Megyei Kereskedelmi és Iparkamara által működtetett Békéltető Testület.

Elérhetőségei:

6000 Kecskemét, Árpád krt. 4.

Levelezési cím: 6001 Kecskemét Pf.228

E-mail: bekeltetes@bacsbekeltetes.hu

Honlap: www.bacsbekeltetes.hu

IX.4 BÍRÓSÁGI ELJÁRÁS KEZDEMÉNYEZÉSE

Az Eladó és a Vásárló köteles megtenni mindent, hogy a szerződéses viszonyból származó esetleges vitás kérdéseiket tárgyalások útján, peren kívül rendezzék.

Vásárló jogosult a fogyasztói jogvitából származó követelésének bíróság előtti érvényesítésére polgári eljárás keretében a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény, valamint a Polgári Perrendtartásról szóló 2016. évi CXXX. tv. rendelkezései szerint.

  1. ADATVÉDELMI NYILATKOZAT

Az Eladó bármely a Webshop, a weboldal használata során tudomására jutott személyes adatot az Információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról szóló 2011. CXII. törvény rendelkezései szerint kezel. Amennyiben a Vásárló bármely személyes adatát eljuttatja az Eladóhoz, akkor azzal önkéntes és e tájékoztatáson alapuló és kifejezett hozzájárulását adja ahhoz, hogy azt az Eladó az ügylet jellege által meghatározott célból és ideig – nyilvántartsa és kezelje.

Az Eladó a vevői, partnerei és egyéb ügyfelei személyére, adataira, a Webshoppal fennálló üzleti kapcsolataira vonatkozó valamennyi információt üzleti titokként kezel. A jelen adatvédelmi nyilatkozatban nem szabályozott kérdésekben a magyar jog az irányadó. Bármelyik rendelkezés érvénytelensége vagy érvénytelenné válása a többi rendelkezés érvényességét nem érinti.

Az www.arukereso.hu (Naspers OCS Hungary Kft. 1074 Budapest, Rákóczi út 70-72., Adószám: 24868291-2-42, Cégjegyzékszám: 01-09-186759) Megbízható bolt programjának működése érdekében az itt történő vásárlások után a Vásárló e-mailcíme, illetve az általa megvásárolt termék megnevezése az arukereso.hu részére továbbításra kerül. Az adattovábbítás célja: vásárlói visszajelzés igénylése és megjelenítése. Az így továbbított személyes adatokat a Naspers OCS Hungary Kft. a www.arukereso.hu Adatvédelmi és adatkezelési szabályzatának megfelelően kezeli.

  1. TOVÁBBI INFORMÁCIÓK

Egyéb, a weboldalon, Webshopban szereplő árlistákon, leírásokon, készletinformációkon, képeken és rajzokon, valamint egyéb dokumentumokon megadott adatok az áru méretére, súlyára, árára, színére és egyéb jellemzőire vonatkozóan csak tájékoztató jellegűek.

Az Eladó nem vállal felelősséget a szállítók és gyártók részéről fellépő szállítási akadályoztatásért. Amennyiben a szállítás vagy a megállapodott szállítási határidő betartása olyan körülmény miatt, amely az Eladó hatáskörén kívül áll, nem lehetséges, úgy az Eladó jogosult, a szerződéstől részben vagy teljesen visszalépni. Az Eladó a Vásárlót erről haladéktalanul tájékoztatja. Kártérítési igények ebben az esetben kizártak. Amennyiben a fizetés vagy a Vásárló számlájának megterhelése már megtörtént, úgy az Eladó ezeket az összegeket díjmentesen visszautalja.

A jelen szerződéses feltételek bizonyos rendelkezéseinek érvénytelensége a szerződéses feltételek többi rendelkezésének érvényességét nem érinti. A felek kötelesek az érvénytelen rendelkezést olyan rendelkezéssel helyettesíteni, amely az eredeti rendelkezés céljának a leginkább megfelel.

  1. SZÁMÚ MELLÉKLET

Elállási/Felmondási nyilatkozatminta

(csak a szerződéstől való elállási/felmondási szándék esetén töltse ki és juttassa vissza)

Címzett:1

Alulírott/ak kijelentem/kijelentjük, hogy gyakorlom/gyakoroljuk elállási/felmondási jogomat/jogunkat az alábbi termék/ek adásvételére vagy az alábbi szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés tekintetében:2

Szerződéskötés időpontja /átvétel időpontja:3

A fogyasztó(k) neve:

A fogyasztó(k) címe:

A fogyasztó(k) aláírása: (kizárólag papíron tett nyilatkozat esetén)

Kelt

1 Itt szükséges a vállalkozás nevének, postai címének, és – ha van – telefonszámának, telefax-számának és elektronikus levelezési címének megjelölése.

2 Itt szükséges a szerződés tárgyául szolgáló termék vagy szolgáltatás megjelölése

3 A megfelelő jelölendő

Fotóstúdió nyitvatartás

Kedves Vendégeink,

Örömmel értesítünk , hogy a Foglaló rendszerünket megnyitottuk a Karácsonyi időszakra.
A rendszerben látható összes időpont szabadon foglalható.
Várunk vissza Mindenkit sok szeretettel az év legszebb időszakában.
Helyszín : BUKOVSZKI BIRTOK
A fizetés megkönnyítése érdekében online fizetési rendszert vezettünk be a karácsonyi időszakra.
Amennyiben fennakadást tapasztaltok, kérjük jelezzétek felénk.
Lemondási feltételek karácsonyi időszakra: 72 órán belüli lemondás esetén a bérleti díj 100 %-a fizetendő. Ha 72 órán belül módosítanátok az időpontot, de azonnal foglaltok egy másik alkalomra, akkor a befizetett összeg átvezetődik.


Üdvözlettel :
Bukovszki - Veres Zsuzsanna & Bukovszki Zsolt